Astianpesukone on kodin turhake!



Arvatkaapa millä konstilla olen saanut säästettyä kotitöihin kuluvaa aikaa?
Lopetin astianpesukoneen käytön!
Kyllä, kyllä. Astianpesukone on kodin turhake.
Ensinnäkin, olen aina ollut huolissani tiskikoneessa käytettävissä pesuaineista. Minulla on käsitys, että ne ovat aikamoista myrkkyä. Toisekseen, tiskikone varastaa aikaa – meidän perheessä ainakin.
Tiskeillä on tapana kertyä tiskipöydälle. Tiedän, että tiskit voi laittaa samointein syömisen jälkeen tiskikoneeseen, mutta siinä ajassa, kun tiskit huuhtelee ja tiskikoneen tyhjentää ja täyttää, minä tiskaan astiat jo käsinkin.
Olen siis ottanut tavaksi tiskata astiat heti ruoanlaiton ja ruokailun jälkeen. Ja suurta osaa astioista ei itse asiassa edes tarvitse tiskata, esimerkiksi leipälautasen voi huuhdella pelkällä vedellä.
Nyt minulla on koko ajan ainakin melkein siisti keittiö – eikä mielessä pyöri, että ”ai niin, se tiskikone pitäisi tyhjentää”.
No niin, tämä on nyt ehdottomasti kevyin kirjoitus, jonka olen lähes 20 vuotta kestäneen toimittajan urani aikana kirjoittanut, enkä olisi koskaan uskonut kirjoittavani tiskeistä. Mutta neljän pienen lapsen kanssa kotityöt saavat uuden mittasuhteen elämässä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Meille iski täit!

Meidän kevään parhaat tavarat top 5

Eroperheiden lapset harrastusahdingossa